Europenii prefera usile de garaj cu panouri in texturi si culori speciale, mai ales stejar auriu, in proporţie de 43%, in timp ce doar 30% dintre romani aleg nuanţe personalizate. Insa atat la nivel national, cat si la export, culoarea cea mai vanduta a fost si probabil va ramane intotdeauna alb, arata o analiza pe trimestrul I 2013 a producatorului de usi de garaj MCA Grup, care exporta in opt state din Europa. Clienţii de la export se orienteaza spre alb (29% din cereri), stejar auriu (18%) si, mai nou, spre arginitu si gri antracit. De exemplu, modelul usii de garaj cu stil MCA Vogue, cu inserţii de inox, este din ce in ce mai cerut pe pieţele de export precum Franţa sau Italia.
„Putem spune cu certitudine ca maro standard nu mai este in tendinte la nivel european, panourile speciale - imitatiile de lemn si vopsirile personalizate - fiind de 4 ori mai cerute decat cele maro. Insa pe plan local maro ramane o culoare cautata, fiind mai accesibila ca preţ”, a declarat Ciprian Oprea, directorul general al MCA, in deschiderea targului Ambient Expo*, de la Romexpo, unde producatorul expune cele mai noi modele de usi de garaj.
Albul, prima optiune, cu 29% din cereri la export si 22% local
Daca vorbim despre tendintele generale pe piata romaneasca a usilor de garaj, se cauta preponderent modele economice, cu mai puţine accesorizari, culori standard, mai accesibile ca preţ, precum alb sau maro. Atat la nivel national, cat si la export, culoarea cea mai vanduta a fost alb (29% din cereri la export si 22% local).Insa solutiile cautate de straini nu sunt neaparat cele economice, clientii orientandu-se spre produse destul de particularizate si accesorizate (comenzi programabile, cititoare de amprenta, etc.), ceea ce adauga un plus de valoare vanzarii.
Astfel, ponderea usilor echipate cu actionare cu telecomanda este de 55% la export, in timp ce in cazul vanzarilor prin canalul national de distributie, ponderea usilor electrice este de 28%.
Culorile speciale – de 4 ori mai cerute la export decat maro standard
Revenind la optiunile coloristice, daca tinem cont de tendintele pietei externe, putem observa ca panourile maro nu mai sunt in tendinte, fiind surclasate si de panourile gri antracit si argintiu, mult mai putin cerute in anii anteriori. In afara de usile albe, cele mai vandute panouri sunt cele imitatie (doar optiunea stejar auriu aduna peste 18% din cererile externe). La export, panourile in culori speciale (imitatiile de lemn si vopsirile personalizate) sunt de 4 ori mai cerute decat cele maro. Ponderea panourilor in culori speciale este de 43% la export fata de numai 30% in cazul distributiei nationale.
Despre MCA Grup Romania
Afacerile producatorului de usi de garaj MCA Grup Romania au crescut in primul trimestru din 2013 cu 32% faţa de aceeasi perioada din 2012, la 1,44 mil. euro, datorita avansului exporturilor, de la 8% la 27% din business.
MCA a incheiat anul 2012 cu afaceri de 8,2 milioane de euro, menţinandu-se la acelasi nivel comparativ cu finele anului anterior. Pentru 2013, MCA ţinteste afaceri de 9-10 milioane de euro.
Producatorul cu o experienţa de 15 ani exporta regulat in opt state europene, precum Belgia, Franţa, Austria, Bulgaria, Ungaria sau Moldova.
*AMBIENT - targ internaţional de produse si sisteme pentru amenajari interioare si exterioare, decoraţiuni, mobilier si piscine
18-21 aprilie 2013 Centrul Expozitional ROMEXPO, Bucuresti
Pentru mai multe informatii, va rugam accesaţi:
www.mcagrup.ro www.usidegaraj-online.eu www.bene-fit.ro
www.rulouri.biz www.grilaje-mca.com www.forum.mcagrup.ro
Sau contactati:
Arabela Boboc, PR Executive MCA Grup
arabela.boboc@mcagrup.com, 0751 062 224, 0727 780 432